G-W06FWPH7Q5
مرکز مشاوره و راهنمایی انجام پایان نامه و سمینار

انجام پایان نامه برق

مشاوره-انجام-پایان-نامه-برق مشاوریاب

در این مقاله موسسه مشاوریاب به بررسی انجام پایان نامه برق، انواع گرایش ها، نرم افزارها و پایگاه های علمی این رشته می پردازد.

  • مهندسی برق یکی از شاخه های مهندسی است که پیداش آن به اواخر قرن نوزدهم بر می گردد.
  • این شاخه از علم مهندسی رابطه ی تنگاتنگی با فناوری الکتریسیته دارد.
  • حوزه ی کاری مهندسین برق طیف گسترده ای از المانها، تجهیزات و سیستمها را از تراشه های میکروسکوپی تا ژنراتورهای قدرت شامل می شود.

انجام پایان نامه برق در تمامی گرایش ها

مهندسی برق دارای چهار گرایش

  • کلی قدرت،
  • کنترل،
  • مخابرات
  • و الکترونیک می باشد.

انجام پایان نامه برق قدرت

مهندسی برق قدرت یکی از بنیادی ترین زمینه های مهندسی برق به حساب می آید که در ارتباط با تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی می باشد. هدف اصلی مهندسی قدرت، طراحی و ساخت سیستم های مورد نیاز برای تسهیل در تولید، انتقال و توزیع برق می باشد.

این گرایش از مهندسی برق شامل زمینه های اصلی

  • سیستم های توزیع،
  • ماشین های الکتریکی
  • و فشارقوی
  • و الکترونیک قدرت است.

انجام پایان نامه برق

انجام پایان نامه برق کنترل

مهندسی کنترل یکی دیگر از گرایش های اصلی مهندسی برق به حساب می آید که هدف اصلی آن

  • تحلیل و بررسی سیستمهای مختلف،
  • روشهای کنترل آنها
  • و ایجاد پاسخی مطلوب برای آن سیستم می باشد.

گرایش مهندسی کنترل دو زمینه ی اصلی رباتیک و مکاترونیک را در بر می گیرد.

انجام پایان نامه برق مخابرات

این گرایش از مهندسی برق در ارتباط با ارسال و دریافت پیام بین دو منبع فرستنده و گیرنده می باشد که هدف اصلی آن ارایه ی ارتباطی آسان و مطلوب بین دو نقطه می باشد.

مهمترین حوزه های فعالیت مهندسی مخابرات، میدان و سیستم می باشد.

انجام پایان نامه برق الکترونیک

مهندسی الکترونیک یکی از حوزه های پرکاربرد مهندسی برق است که هدف اصلی آن طراحی طیف گسترده ای از ادوات و تجهیزات از حیث پیچیدگی آنها و متعاقبا طراحی و ساخت سیستمها و تجهیزات الکترونیکی با استفاده از این این ادوات و تجهیزات می باشد.

این حوزه از مهندسی برق سه بخش آنالوگ، دیجیتال و ادوات را در بر می گیرد.

دانشگاه های مهندسی برق | رشته برق | مکتوب -مجله علمی آموزشی مکتب‌خونه

بهترین موسسه انجام پایان نامه برق

موسسه مشاوریاب با کادری متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های تهران مفتخر است که بیش از ۷ سال به مشاوره و امور مربوط به انجام پایان نامه برق در مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری در تمامی گرایش های مهندسی برق اعم از قدرت، کنترل، مخابرات و الکترونیک مشغول است. شما دانشجوی عزیز می توانید با خیالی آسوده تمامی مراحل مربوط به مشاوره و انجام پایان نامه برق و انجام رساله دکتری برق خود را به کارشناسان ما بسپرید. همکاران ما موظف هستند که شما دانشجوی عزیز را از بدو شروع به کار پایان نامه تا پس از انجام فرآیند دفاع به شکلی مطلوب همراهی و همیاری نمایند.

نرم افزارهای کاربردی برای انجام پایان نامه برق

نرم افزار MATLAB:

نرم افزاری مطلوب برای برنامه نویسی و محاسبات در تمامی شاخه های مهندسی برق می باشد.

انجام پایان نامه برق متلب

نرم افزار PSCAD:

نرم افزار شماتیکی است که مورد توجه مهندسین برق قدرت به ویژه متخصصین الکترونیک قدرت می باشد.

نرم Comsol:

این نرم افزار یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای شناخته شده برای آنالیز المان محدود است که حوزه های طراحی ماشین های الکتریکی، خطوط انتقال، ترانسفورماتورها، ادوات ابررسانا فشارقوی را پوشش می دهد.

نرم افزار Maxwell:

این نرم افزار نیز در زمینه ی المان محدود و به خصوص در مهندسی برق قدرت برای طراحی و تحلیل سیستم های فشار قوی و انتقال کاربردهای فراوانی دارد.

نرم افزار EMTP:

نرم افزار شماتیکی است که در مهندسی برق به خصوص برای تحلیل حالت های گذاری سیستم قدرت، کاربردهای فراوانی دارد.

نرم افزار Psim:

این نرم افزار به واسطه ی داشتن محیط ساده و کارایی بالای آن به خصوص در زمینه الکترونیک قدرت، مورد توجه زیادی قرار دارد.

نرم افزار Gamz:

یکی از پرکاربردترین نرم­افزارهای بهینه سازی، نرم افزار Gamz است که حوزه های مختلفی از علم را شامل می شود که بیشترین کاربرد آن در مهندسی برق مربوط به سیستم های توزیع و بازار برق می­شود.

نرم افزار Digsilent:

این نرم افزار نیزی یکی از پرکابردترین نرم افزارهای مهندسی برق به حساب می آید که بیشتر در بخش سیستم های قدرت و حفاظت سیستم های قدرت کابرد دارد.

نرم افزار Pspice:

یک نرم افزار شماتیک است که با داشتن المان های آنالوگ و دیجیتال گسترده، کاربردهای زیادی برای طراحی مدارها و سیستم های الکترونیک دارد.

نرم افزار Hspice برای انجام پایان نامه برق:

این نرم افزار نیز برای طراحی سیستم های آنالوگ و دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد که پیاده سازی سیستم در آن با کدنویسی انجام می شود که نسبت به Pspice کار با آن سختتر است.

نرم افزار ADS:

یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای حوزه ی مخابرات به حساب می آید که برای طراحی ماهواره ها، آنتن ها و موجبر ها و غیره به کار گرفته می­شود.

نرم افزار Proteus :

این نرم افزار نیز بیشترین کاربرد را در حوزه مهندسی الکترونیک است که برای طراحی مدارهای الکترونیکی به خصوص در زمینه ی رباتیک و برنامه نویسی میکروکنترلرها به کار می رود.

پایگاه های معتبر مقالات برای انجام پایان نامه برق

مهمترین پایگاه های مقالات مهندسی برق بر اساس اثربخش بودن، سطح مقالات و تعداد ارجاعات به صورت زیر دسته بندی می شود:

IEEE:

این پایگاه همان­طور که از نام آن بر می آید (موسسه مهندسین برق و الکترونیک آمریکا) به طور منحصر به فرد مربوط به مهندسی برق است و تمامی زمینه های آن را پوشش می دهد.

Science Direct:

پایگاه الزویر نیز یکی از دیگر از مفیدترین منابع مقاله به حساب می آید که حوزه های مختلف علوم مهندسی، پایه، انسانی و پزشکی را شامل می شود.

Springer:

این پایگاه نیز همچون الزویر تمامی زمینه های علم را شامل می شود که به تازگی مقالات با کیفیتی در زمینه ی مهندسی برق در آن به چاپ می رسد.

Taylor and Francis:

این پایگاه متعلق به علوم مهندسی است که مقالات چاپ شده آن در ارتباط با مهندسی برق از کارایی بالایی برخوردار است که تعداد ارجاعات به آن نیز بالاست.

نحوه ی انجام پایان نامه برق

انجام پایان نامه برق در پنج فصل نگارش می شود:

  • کلیات پایان نامه
  • مروری بر مطالعات پیشین
  • ارایه ی مکانیسم پیشنهادی برای رفع معضل پیشنهادی
  • شبیه سازی
  • نتیجه گیری و پیشنهادات

۱- کلیات پایان نامه

این فصل از پایان نامه، حالت توسعه یافته پروپوزال نگارش شده است.

شیوه نگارش این فصل به این صورت است که در ابتدا مقدمه ای کلی در ارتباط با موضوع مورد بحث، چالش های موجود بر سر راه و مکانیسم پیشنهادی در پاراگراف آخر می باشد. دیگر بخش های این فصل، شامل اهداف پایان نامه، ضرورت انجام پایان نامه و نوآوری های پایان نامه می باشد که با شرح و بسط بخشهای متناظر با این مطالب در پروپوزال، این بخش را نگارش می­کنیم. در پایان این فصل نیز در قالب بخش بندی پایان نامه، به صورت خلاصه و در ۵ یا ۶ خط به معرفی اجمالی تمامی فصول پایان نامه می پردازیم.

۲- مروری بر مطالعات پیشین

در این فصل ابتدا یک مقدمه کلی در ارتباط با سیستمها، تجهیزات، مکانیزمها، ساختارهای کنترلی و روشهای مورد استفاده در تحقیقات و مقالات پیشین ارایه می کنیم. این مطالب می تواند شامل موضوعات فرعی دیگری که مربوط به پایان نامه می باشد را نیز در بر گیرد، اما مطالب نگارش شده بایستی برخاسته از دل مقالات انجام شده در گذشته باشد. نکته ای که باید در این قسمت مورد توجه قرار گیرد، استفاده از مقالات به روز از پایگاه های معتبر باشد. بهتر است که این مقالات بیشتر از ژورنالها انتخاب شود.

۳- ارایه مکانیسم پیشنهادی برای رفع معضل پیشنهادی

  • در این قسمت بایستی الگوریتمها، مکانیسمها و روشهای پیشنهادی در راستای موضوع پایان نامه مطرح گردد.
  • قابل توجه است که بیش از ۹۵ درصد این بخش بایستی منحصرا مربوط به نویسنده و ایده وی باشد (یعنی تکراری نباشد).
  • در این قسمت فرمول بندی ها، ساختارهای کنترلی، فلوچارت ها و روند انجام شبیه سازی تشریح می شود.

برای نگارش این قسمت، توصیه می شود که مقاله ای که به عنوان مرجع اصلی کار برگزیده شده، به طور کامل مطالعه گردد، مزایا و نوآوری های پیشنهادی از سوی ما در مقاله مورد نظر گنجانده شود و پیکربندی جدیدی برای مکانیسم ها و روابط موجود در مقاله در ذهن ایجاد شود.

سپس این مباحث در فصل سوم پیاده گردد. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که پراکندگی ارجاعات در این فصل جالب نیست و بیشتر توصیه می شود بخش های این فصل در صورت نیاز به مرجع اصلی ارجاع داده شود. در پایان این فصل، پس از مطالعه حدود ۱۵ مقاله به روز و معتبر، نتایج کار هر یک را در یک پاراگراف سه سطری بیان می کنیم. سپس در یک سطر مزیت کار خود را نسبت به این مقاله مطرح می کنیم.

۴- شبیه سازی

در این فصل، بایستی مکانیسم ها، ساختارهای کنترلی و روشهای ارایه شده در فصل سوم در یک محیط نرم افزاری پیاده سازی گردد و نتایج حاصل از شبیه سازی استخراج گردد تا برتری کار ما نسبت به دیگر مطالعات انجام شده آشکار گردد. پیشنهاد می شود که نرم افزار انتخابی با توجه به موضوع پایان نامه انجام شود. شیوه نگارش این فصل به این صورت است که در ابتدا مقدمه ای در ارتباط با موضوع مورد نظر برای شبیه سازی، نرم افزار به کار رفته و مشخصات سیستم کامپیوتری بیان می کنیم.

سپس ورودی های مساله را بیان می کنیم. حال می توان برای آشکار شدن بهتر کارایی روش پیشنهادی، موضوع مورد نظر را در چندین سناریو یا حالت شبیه سازی کرد. سپس نتایج مربوط به هر سناریو و حالت مطرح می گردد و در هر مرحله مقادیر عددی و شکل موج های حاصل شده تشریح می گردد و نشان داده می شود که بر اساس این خروجی ها چگونه معضل یاد شده در موضوع پایان نامه حل شده است یا اینکه بهبود پیدا کرده است.

۵- نتیجه گیری و ارایه پیشنهادات

در این فصل که شامل دو بخش اصلی است:

  • ابتدا در بخش نتیجه گیری در دو پاراگراف معضل مورد بحث پایان نامه را مطرح می کنیم
  • و سپس مکانیسم پیشنهادی برای رفع این مشکل را مطرح می سازیم.
  • در پاراگراف آخر نتایج حاصل از شبیه سازی را بیان می کنیم.
  • در قسمت پیشنهادات، نیز چنیدن طرح که موضوع پایان نامه را بهبود می بخشد، مطرح می کنیم.

امیدواریم خواندن این مقاله مفید برای انجام پایان نامه برق باشد.

در صورتیکه تمایل به سفارش انجام پایان نامه ارشد برق و انجام پایان نامه دکتری برق ، با همکاران ما در مشاوریاب تماس بگیرید

دیدگاه‌ها (1)

*
*

    حسني مهمان دی 12, 1399 پاسخ

    سلام

    آقای محترم

    من برادر شما هستم ، دانشجوی دکترای مهندسی برق

    من اهل عراق هستم ، اهل شهر کربلا هستم

    من به کمک شما در مورد ((مدل سازی ریز شبکه جزیره ای و بهینه سازی بهره برداری آن)با استفاده از یکی از انواع الگوریتم ها به کمک شما نیاز دارم

    از شما می خواهم در سرعترین وقت با من تماس بگیرید

    شماره تلفن من (۰۰۹۶۴۷۷۳۰۰۷۵۰۶۰) واتساب وتلکرام دارم

    من حاضر هستم که هزینه این کمک را بپردازم