G-W06FWPH7Q5
مرکز مشاوره و راهنمایی انجام پایان نامه و سمینار

انجام پایان نامه حسابداری

انجام-پایان-نامه-حسابداری مشاوریاب

 در این مقاله موسسه مشاوریاب به بررسی روش انجام پایان نامه حسابداری، انواع گرایش ها، نرم افزارها و پایگاه های معتبر این رشته می پردازد:

معرفی رشته حسابداری:

حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم کردن اطلاعات لازم کمک می کند تا سرمایه گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند تصمیم بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در شرکتی سرمایه گذاری کند، تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سالهای قبل بداند.

موضوعاتی که بصورت گزارش های مالی توسط حسابداران تهیه می شود.

انجام پایان نامه حسابداری پول

حسابداری

حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان بوجود آمده است.

با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیتهای اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن، هدفها و روشهای حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است چرا که اشخاص، شرکتها و دولت برای تصمیم گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری می‌توان بدست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه گذاری یکی از مواد ضروری و اساسی در فرایند رشد و توسعه اقتصادی کشور است و سرمایه گذاران نیز از بعد عرضه سرمایه، تا حد امکان سعی دارند منابع مالی خود را به سوئی سوق دهند که کمترین ریسک و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی بدنبال برآورد ریسک سرمایه گذاری خواهند بود. این در حالی است که یکی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسک بازار شرکتها، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط سیستم حسابداری است.

حسابداری یکی از رشته های پر طرفدار در بین افراد می باشد.

به دلیل تنوع شاخه های آن، هر فردی می تواند زمینه ای که بیشترین ارتباط را با آن برقرار می کند انتخاب نماید و پس از تحصیل در آن شاخه وارد بازار کار مرتبط شود. بر اساس آخرین آمار بدست آمده؛ حسابداری جزو ۱۰ شغل پول‌ساز در سال ۲۰۱۶ شناخته شده است که همین عامل میتواند باعث رشد انگیزه برای تحصیل افراد بیشتری در این زمینه باشد.

 

انجام پایان نامه حسابداری در تمامی گرایش ها

رشته حسابداری دارای گرایش های متعددی است که مهمترین رشته های آن در ایران عبارتند از:

  • حسابداری،‌
  • حسابرسی،
  • حسابداری مدیریت،
  • حسابداری دولتی.

انجام پایان نامه حسابداری

این گرایش از رشته حسابداری از قدیمیترین گرایشهای حسابداری می باشد.

رشته حسابداری از جمله پرکاربردترین رشته های دانشگاهی است. به عبارتی دیگر هم دروسی که دانشجویان در رشته حسابداری مطالعه می کنند، استفاده و کاربرد بسیار زیادی در حین کار دارد و هم اینکه تمامی شرکتها، سازمانها، مؤسسات و حتی اخیرا برخی از خانواده ها به یک حسابدار و کارشناس مالی نیاز مبرم دارند.

انجام پایان نامه حسابداری111

 

انجام پایان نامه حسابداری دولتی

اندیشه کنترل عمومی بر هزینه های دولت از اواخر قرن نوزدهم میلادی به بعد پدید آمد و دولتهای برخی از کشورهای اروپایی مکلف شدند که درآمدها و هزینه های سالانه خود را پیشبینی و به تصویب مجلس نمایندگان برسانند و بدین ترتیب، تنظیم و تدوین بودجه دولت متداول گردید پیدایش و رواج سیستم بودجه، سیستم حسابداری متناسبی را طلب میکرد که این جریان به پیدایش حسابداری دولتی به صورت رشته‌ای متمایز انجامید.

انجام پایان نامه حسابداری – حسابرسی

یکی از مهمترین گرایشهای رشته حسابداری از جمله مهمترین ذی نفعان در هر کشور، دولت آن کشور است.

زیرا برای تأمین مالی هزینه های دولت نیاز به پول دارد و بخش قابل توجهی از این پول از محل پرداخت مالیات شرکتها و مؤسسات انتقاعی است و از آنجا که همیشه صاحبان شرکتها تمایل زیادی به پرداخت مالیات ندارند، لذا ممکن است از روشهای مختلف به دنبال کمتر نشان دادن درآمد و یا سود خود میباشند.

لذا یکی از فعالیتهای دولت در این زمینه، حسابرسی دفاتر مالی و قانونی شرکتها میباشد.

همچنین بسیاری از مؤسسات حسابرسی وجود دارند که برای بخش خصوصی کار میکنند.

یعنی اینکه گاهی ذی نفع یک شرکت یا سازمان، سهامداران آن میباشند و برای اینکه بدانند که سود یا ضرری که مدیرعامل یا هیأت مدیره در انتهای سال مالی اعلام میکند، صحت دارد یا خیر از مؤسسات حسابرسی کمک میگیرند.

انجام پایان نامه حسابداری مدیریت

دوره کارشناسی ارشد حسابداری مدیریت به منظور آموزش تخصصی حسابداری با تاکید بر بکارگیری رویکردهای استراتژیک و تجزیه و تحلیل های منطقی در تصمیم گیری های مالی تدوین گردیده است. هدف رشته کارشناسی ارشد حسابداری مدیریت، تربیت مدیران توانمند در حوزه های مختلف از جمله مدیران عامل، مالی، صنعتی، مشاوران مالی است.

بهترین موسسه انجام پایان نامه حسابداری

موسسه مشاوریاب با کادری متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های تهران مفتخر است که بیش از ۷ سال به مشاوره و امور مربوط به انجام پایان نامه حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری در تمامی گرایش های حسابداری اعم از دولتی، حسابرسی، مدیریت و … مشغول است. شما دانشجوی عزیز می توانید با خیالی آسوده تمامی مراحل مربوط به مشاوره و انجام پایان نامه حسابداری و انجام رساله دکتری حسابداری خود را به کارشناسان ما بسپرید. همکاران ما موظف هستند که شما دانشجوی عزیز را از بدو شروع به کار پایان نامه تا پس از انجام فرآیند دفاع به شکلی مطلوب همراهی و همیاری نمایند.

نرم افزارهای کاربردی برای انجام پایان نامه حسابداری

MATLAB :

نرم افزاری مطلوب برای برنامه نویسی و محاسبات در تمامی شاخه های رشته حسابداری می باشد.

SPSS:

نام یک خانواده نرم‌افزار رایانه‌ای است که برای تحلیل‌های آماری به کار می‌رود. «اس‌پی‌اس‌اس» مخفف «بسته آماری برای علوم اجتماعی» است. «اس پی اس اس» از جمله نرم‌افزارهایی است که برای تحلیل‌های آماری در رشته حسابداری، به صورت بسیار گسترده‌ای استفاده می‌شود.

انجام پایان نامه حسابداری نرم افزاری

Smart-PLS:

نسل دوم مدلسازی معادلات ساختاری معروف به رویکرد حداقل مربعات جزئی یا رویکرد مبتنی بر واریانس برای تحلیل داده های جمع آوری شده فرآیندی مشابه ولی متفاوت با تکیه بر محدودیت های رویکرد مبتنی بر کواریانس ارائه نمود. نرم افزار PLS کاربردی ترین نرم افزار نسل دوم مدلسازی معادلات ساختاری است.

SAS:

نرم‌افزار ساس یا نرم‌افزار سس یک نرم‌افزار آماری است که برای تجزیه وتحلیل‌های آماری به کار می‌رود. نام این نرم‌افزار مخفف Statistical Analysis System می‌باشد. این نرم‌افزار به لحاظ محاسباتی بسیار قدرتمندتر از نرم‌افزارهای آماری دیگر چون SPSS و S-PLUS می‌باشد. یکی از نقاط قوت این نرم‌افزار این است که به کاربران اجازه می‌دهد که تحلیل‌های آماری را در هر سطحی از پیچیدگی انجام دهند.

EViews:

نرم افزار Eviews یکی از نرم افزارهای تخصصی در زمینه بکارگیری روش های اقتصاد سنجی بویژه روشهای جدید آن میباشد. چنانچه محقق اقتصادی بخواهد بطور جدی در زمینه تحقیقات اقتصادی فعالیت نماید ضروری است در کنار آموزش تکنیکهای جدید اقتصاد سنجی با نرم افزارهای با قابلیت نظیر Eviews نیز آشنا شوند.

LISEREL:

لیزرل یک محصول نرم افزاری است که به منظور برآورد و آزمون مدلهای معادلات ساختاری طراحی و از سوی “شرکت بین المللی نرم افزار علمی” به بازار عرضه شده است. این نرم افزار با استفاده از همبستگی و کوواریانس اندازه گیری شده، می‌تواند مقادیر بارهای عاملی، واریانسها و خطاهای متغیرهای مکنون را برآورد یا استنباط کند و از آن می‌توان برای اجرای تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی مرتبه دوم، تحلیل عاملی تاییدی و همچنین تحلیل مسیر (مدل یابی علت و معلولی با متغیرهای مکنون) استفاده کرد.

AMOS:

این نرم افزار را می توان یکی از موفق ترین نرم افزارهای کامپیوتری دانست که بطور خاص برای مدلسازی معادله ساختاری طراحی شده اند. نرم افزار آموس (ایموسAmos) نرم افزاری برای مدلسازی معادلات ساختاری است که مدلسازی معادله ساختاری را به شیوه ای ترسیمی ارائه میدهد، به نحوی که میتوان به سرعت مدلها را تعریف کرد، محاسبات را انجام داد و در صورت نیاز آنها را به سادگی اصلاح کرد.

Stata:

(استاتا) یک برنامه آماری چند منظوره است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۵ عرضه شد. این برنامه بین دانشگاهیان و موسسه‌های آکادمیک سراسر دنیا کاربرد فراوان دارد. اکثر کاربران این نرم‌افزار محققینی می‌باشند که در رشته‌های اقتصاد، جامعه شناسی، حسابداری مالی مشغول به پژوهش و تحقیق می‌باشند. از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به حسابداری داده‌ها، تجزیه تحلیل آماری، ترسیم نمودار، شبیه سازی و برنامه نویسی به صورت دلخواه اشاره نمود.

پایگاه های معتبر مقالات برای انجام پایان نامه حسابداری

مهمترین پایگاه های مقالات رشته حسابداری بر اساس سطح مقالات و تعداد ارجاعات بصورت زیر دسته بندی میشود:

Emerald: این پایگاه علمی متعلق به انتشارات معروف امرالد است و به ارائه منابع علمی تخصصی (کتاب و نشریه) میپردازد.
Science Direct: پایگاه الزویر از مفیدترین منابع مقاله در حوزه های مختلف حسابداری، علوم انسانی و غیره را شامل میشود.
Springer: این پایگاه نیز همچون الزویر تمامی زمینه های علم را شامل می شود که به تازگی مقالات با کیفیتی در زمینه رشته حسابداری در آن به چاپ میرسد.

انجام پایان نامه حسابداری لوگو

نحوه انجام پایان نامه حسابداری

انجام پایان نامه حسابداری در پنج فصل نگارش میشود:

  • کلیات پایان نامه
  • مروری بر مطالعات پیشین
  • ارایه روش های آماری و شبیه سازی
  • شبیه سازی و تجزیه و تحلیل آماری
  • نتیجه گیری و پیشنهادات

انجام پایان نامه حسابداری

۱- کلیات پایان نامه

این فصل از پایان نامه حسابداری، حالت توسعه یافته پروپوزال نگارش شده است.

  •  ابتدا مقدمه ای کلی در ارتباط با موضوع مورد بحث، چالش های موجود بر سر راه و مکانیسم پیشنهادی در پاراگراف آخر میباشد.
  • دیگر بخش های این فصل، شامل اهداف پایان نامه،
  • ضرورت انجام پایان نامه
  • و نوآوری های پایان نامه می باشد که با شرح و بسط بخشهای متناظر با این مطالب در پروپوزال، این بخش را نگارش می­کنیم.
  • در پایان این فصل نیز در قالب بخش بندی پایان نامه، به صورت خلاصه و در ۵ یا ۶ خط به معرفی اجمالی تمامی فصول پایان نامه میپردازیم.

۲- مروری بر مطالعات پیشین

 ابتدا یک مقدمه کلی در ارتباط با روش های مورد استفاده در تحقیقات و مقالات پیشین ارائه میکنیم. این مطالب میتواند شامل موضوعات فرعی دیگری که مربوط به پایان نامه میباشد را نیز دربرگیرد، اما مطالب نگارش شده بایستی برخاسته از دل مقالات انجام شده در گذشته باشد.

نکته ای که باید در این قسمت مورد توجه قرار گیرد، استفاده از مقالات به روز از پایگاه های معتبر باشد.

بهتر است که این مقالات بیشتر از ژورنالها انتخاب شود.

۳- ارایه روش های آماری و شبیه سازی

در این فصل ابتدا روش پژوهش بکار رفته در این پژوهش شامل نوع پژوهش،

  • فرضیه‌های پژوهش،
  • قلمرو پژوهش،
  • جامعه و نمونه آماری
  • و نحوه گردآوری داده‌ها عنوان شده
  • و سپس به بیان مدل‌ها و تعریف متغیر‌های مورد بررسی پرداخته می­شود.
  • در نهایت روش‌های آماری بکار رفته برای آزمون فرضیه‌های پژوهش تشریح می­گردد.

۴-شبیه سازی و تجزیه و تحلیل آماری

  • تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده با ابزارهای معتبر، یکی از پایه های اصلی هر مطالعه و بررسی است.
  • هدف از تجزیه و تحلیل، ارائه نتایج به شکلی قابل فهم و قابل تفسیر است.
  • در این مرحله از پژوهش، فرضیه های تحقیق مورد آزمون و تجزیه و تحلیل قرار میگیرد.
  • محقق بر اساس نتایج آماری حاصل شده برای تأیید یا رد فرضیه های پژوهش داوری میکند.
  • این فصل اختصاص به پردازش داده ها، آزمون فرضیه ها و ارائه نتایج دارد.
  • بر این مبنا، ابتدا آمار توصیفی از مقادیر محاسبه شده برای متغیرهای پژوهش ارائه شده است.
  • در ادامه از طریق آمار استنباطی به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته خواهد شد.

۵- نتیجه گیری و ارایه پیشنهادات

  • در این فصل از پایان نامه حسابداری که شامل دو بخش اصلی است.
  • ابتدا در بخش نتیجه گیری در دو پاراگراف معضل مورد بحث پایان نامه را مطرح میکنیم.
  • سپس مکانیسم پیشنهادی برای رفع این مشکل را مطرح میسازیم.
  • در پاراگراف آخر نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری را بیان می کنیم. بهبودی مساله را با استفاده از روش پیشنهادی خود توجیه میکنیم.
  • در قسمت پیشنهادات، نیز چندین طرح که موضوع پایان نامه را بهبود می بخشد، مطرح میکنیم.

امیدواریم خواندن این مقاله برای انجام پایان نامه حسابداری مفید بوده باشد.

در صورتیکه تمایل به سفارش انجام پایان نامه حسابداری دارید با تکمیل فرم زیر تیم مشاوریاب در خدمت شما متقاضی گرامی میباشد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*