G-W06FWPH7Q5
مرکز مشاوره و راهنمایی انجام پایان نامه و سمینار

استخراج مقاله از پایان نامه
چگونه از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مقاله استخراج کنیم؟

استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه مستلزم رعایت اصول و استانداردهایی‌ست تا مقاله باکیفیت و قابل‌قبولی حاصل شود. این فرآیند هرگز با رونویسی یا خلاصه‌نویسی صرف از پایان‌نامه به نتیجه نمی‌رسد. قبل از تبدیل پایان‌نامه به مقاله، باید بدانید که فرم و ساختار مقاله با پایان‌نامه بسیار متفاوت است. و نکات مهم و قواعد مقاله‌نویسی را فرابگیرید. یک مقاله خوب علاوه بر محتوای ارزشمند باید دارای ساختار درست و مدونی باشد. در اینجا درباره اهمیت استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و رساله دکتری به بیان مهم‌ترین نکات و اصول کلی این فرآیند بپردازیم:

اهمیت استخراج مقاله از پایان‌نامه

امروزه داشتن مقالات با کیفیت و چاپ آنها در مجلات معتبر بین‌المللی از ضروریات یک رزومه قویست. با پذیرش و چاپ مقاله ISI به دست آمده از پایان‌نامه‌تان در مجلات علمی مطرح جهان می‌توانید ارتباطات خود را درعرصه بین‌المللی گسترش دهید. و نتیجه تحقیق و پژوهش‌تان را با دنیا به اشتراک بگذارید. طبیعتا از این که دیگران از دستاوردها و نتایج کار شما استفاده کنند، احساس رضایت و سودمندی نمایید. از اینها گذشته، استخراج مقاله از پایان‌نامه می‌تواند سبب پیشرفت تحصیلی و شغلی شما شود. چراکه در بسیاری از دانشگاه‌ها مجوز دفاع از پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا منوط به تبدیل پایان نامه به مقاله است. داشتن مقاله سبب کسب اعتبار و امتیازات مهمی برای پذیرش در مصاحبه دکترا، ارتقا شغلی و حتی گاهی یافتن شغل نیز می‌شود. همچنین برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر خارج را دارید، بدون تردید وجود مقالات در رزومه شما، تاثیر زیادی در افزایش شانس پذیرش‌تان خواهد داشت.

تفاوت های مقاله و پایان‌نامه

اولین تفاوت اساسی میان پایان‌نامه و مقاله، کوتاه‌تر بودن مقاله نسبت به پایان‌نامه است. پایان‌نامه اصولا نتیجه یک مطالعه فراگیر و پژوهشی عمیق درباره یک موضوع است اما مقاله معمولا به مباحث خاص به‌صورت موجز می‌پردازد. از اینروست که گاهی می‌توان از یک پایان‌نامه چندین مقاله استخراج کرد. اما تبدیل پایان‌نامه به مقاله ، کپی‌کردن و خلاصه‌نویسی صرف از پایان‌نامه نیست و ظرایف و نکات تخصصی بسیاری در این میان دخیل است. برای نوشتن مقاله از پایان‌نامه می‌بایست با شناخت و درک کافی از ساختار و اهداف هر یک با دقت و مهارت حرفه‌ای و تخصصی، از مطالب پایان‌نامه استفاده کرد. به‌طور کلی پایان‌نامه‌ها از فصل‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌طور مفصل ابعاد مختلف موضوع، روش‌ها و یافته‌های تحقیق را شرح می‌دهند. در حالی‌که مقاله شامل بخش‌هایی‌ست که در آنها منتخبی از تحقیق و اطلاعات ضروری در ساختاری مطابق با استانداردهای مجلات علمی معتبر ارائه می‌شود. برای اطلاع از هزینه ها در موسسه مشاوریاب با ما تماس بگیرید.

استخراج مقاله از پایان نامه

دیدگاه‌ها (0)

*
*