G-W06FWPH7Q5
مرکز مشاوره و راهنمایی انجام پایان نامه و سمینار

دانلود رایگان پایان نامه و رساله

دانلود رایگان پایان نامه

در این مطلب از سایت مشاوریاب به بررسی مراکز معتبر جهت دانلود رایگان پایان نامه و رساله و دیگر نکات مرتبط با این مورد می پردازیم:

مقدمه

حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پایان نامه های منتشر شده در دانشگاه های معتبر دنیا، به صورت رایگان قابل دانلود می باشند. حدود ۱۰ درصد از پایان نامه ها بنا به درخواست مولف، دانشگاه و … تا چند سال قابل انتشار به صورت عمومی نمی باشد. دیده شده بعضی از پایان نامه ها تا ۵۰ سال امکان انتشار عمومی نداشته و تنها اعضای هیئت علمی دانشگاه مربوطه به آن دسترسی دارند. در این پست قصد داریم مراکز و پایگاه های معتبر برای دسترسی رایگان به پایان نامه ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

دانلود رایگان پایان نامه های داخل ایران

دانلود پایان نامه از پایگاه ایرانداک

این پایگاه به نشانی (irandoc.ac.ir) در دسترس می باشد. در این پایگاه امکان دسترسی به پایان نامه های اکثر دانشگاه های ایران میسر می باشد چرا که اکثر دانشگاه ها برای استعلام تکراری نبودن موضوع و متن پایان نامه در این پایگاه ثبت نام می کنند و فایل خود را بارگذاری می کنند. برای ۲۰ صفحه اول، دانلود پایان نامه بصورت رایگان میسر می باشد. اما برای صفحات بیشتر نیاز به ثبت نام می باشد. مرکز این پایگاه در خیابان انقلاب شهر تهران می باشد.

دانلود پایان نامه از کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد

کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد امکان دسترسی به متن پایان نامه های دانشگاه آزاد تمامی واحدهای کشور را فراهم نموده است. کافی است به سایت این کتابخانه مراجعه نموده و موضوع مد نظر خود را سرچ کنید. همچنین امکان مراجعه حضوری به نشانی تهران. انتهای بزرگراه شهید ستاری (شمال). میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک. سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی. ساختمان کتابخانه و مرکز اسناد علمی مرحوم دکتر حبیبی. طبقه سوم وجود دارد.

دانلود پایان نامه از کتابخانه ملی ایران

این پایگاه به نشانی (nlai.ir) در دسترس عموم قرار دارد. برای دریافت متن اسناد نیاز به ثبت نام در کتابخانه می باشد. همچنین جهت دسترسی حضوری باید به محله حقانی واقع در منطقه سوم شهر تهران مراجعه نمایید.

دانلود پایان نامه های خارج کشور

دانلود رایگان پایان نامه از پروکوئست

سایت ProQuest امکان دانلود رایگان بخش از پایان نامه های خود را برای پژوهشگران فراهم کرده است. برای جستجو در پایان نامه های Open Access پروکوئست به آدرس pqdtopen.proquest.com مراجعه کنید. لازم به ذکر است تمامی پایان نامه هایی از پروکوئست که دارای فول تکس می باشند از طریق ایلرنیکا قابل دانلود می باشند.

دانلود پایان نامه از پایگاه OATD

پایگاه خارجی OATD برای دسترسی به متن رساله های ارشد و دکتری امکاناتی فراهم نموده است. این پایگاه بصورت اپن اکسس (دسترسی باز) می باشد.

دانلود پایان نامه از پایگاه ریسرچ گیت

پایگاه ریسرچ گیت از پایگاه های قدیمی و معتبر در زمینه علمی می باشد. این پایگاه متعلق به شرکت با مسئولیت محدود می باشد. علاوه بر دسترسی به متن پایان نامه این پایگاه در زمینه اطلاع رسانی پژوهشی نیز فعالیت می نماید. شبکه اجتماعی ریسرچ گیت از شبکه های اجتماعی قوی در زمینه علمی می باشد.

دانلود پایان نامه از پایگاه EBSCO

پایگاه ابسکو نیز در زمینه اطلاعات علمی فعال می باشد.

دانلود پایان نامه های کشورهای اروپایی

برای دانلود رایگان پایان نامه کشورهای اروپایی می توانید به سایت dart-europe.eu مراجعه کنید. تاکنون امکان دانلود رایگان پایان نامه از ۶۸۰ موسسه و دانشگاه در این پایگاه فراهم شده است. از این پایگاه می توانید حدود ۶۵۰ هزار عنوان پایان نامه را رایگان دانلود کنید.

دانلود پایان نامه های Open Access (oatd)

برای جستجو و دانلود رایگان پایان نامه های با دسترسی آزاد سایت oatd.org بسیار مناسب می باشد. این پایگاه بیش از ۴ میلیون پایان نامه از سراسر دنیا را نمایه کرده است. شما می توانید در این پایگاه براساس عنوان، چکیده، مولف و موضوع پایان نامه های پایان نامه مورد نظر خود را جستجو کنید.

دانلود پایان نامه های انگلستان (ethos)

امکان دانلود رایگان پایان نامه های انگلستان از سایت ethos.bl.uk فراهم می باشد. این پایگاه نزدیک به ۵۰۰ هزار عنوان پایان نامه دانشگاههای انگلستان، ایرلند و اسکاتلند را نمایه کرده است. متاسفانه امکان دانلود رایگان حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پایان نامه های این سایت وجود دارد. برای دانلود مابقی پایان نامه ها بایستی هزینه ای در حدود ۵۰ پوند جهت اسکن و ارسال پرداخت نمایید. مدت زمان آماده سازی هر پایان نامه بین ۲ تا ۳ هفته می باشد.

دانلود پایان نامه های کشور استرالیا

پایان نامه های کشور استرالیا نیز به صورت رایگان از سایت کتابخانه ملی استرالیا به آدرس trove.nla.gov.au قابل جستجو و دانلود است. در این پایگاه حدود ۵۸۰ میلیون سند الکترونیکی نمایه شده است.  که بخشی از آنها قابل دانلود است.

دانلود پایان نامه های چین و تایوان

برای جستجوی و دانلود پایان نامه های کشور چین می توانید به آدرس oversea.cnki.net مراجعه کنید. اکثر مقالات و پایان نامه های کشور چین در این پایگاه قابل جستجو و دانلود است. درصورتی که موفق با دانلود سند از این پایگاه نشدید می توانید لینک سند مورد نظر خود را در سایت ثبت کرده تا سند مورد نظر برای شما ارسال گردد.

جمع بندی

در این پست به معرفی برخی پایگاه ها جهت دسترسی به متن پایان نامه های ارشد و دکتری پرداخته شد. لازم به ذکر است که کتابخانه های دانشگاه ها محلی برای آرشیو متن پایان نامه های همان دانشگاه می باشد. پس چنانچه قصد دریافت پایان نامه ای خاص از یک دانشگاه را دارید به کتابخانه همان دانشگاه مراجعه نمایید.

گروه مشاوریاب نیز در راستای ارائه مشاوره و انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری در کنار شماست. کافی است از طریق شماره های درج شده در سایت درخواست خود را ثبت نمایید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*