G-W06FWPH7Q5
مرکز مشاوره و راهنمایی انجام پایان نامه و سمینار

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی

مشاوره-انجام-پایان-نامه-مهندسی-پزشکی مشاوریاب

در این مقاله مشاوره انجام پایان نامه مهندسی پزشکی ، انواع گرایش ها، نرم افزارها و پایگاه های معتبر این رشته توسط موسسه مشاوریاب مورد بررسی قرار می گیرد.

رشته مهندسی پزشکی:

مهندسی پزشکی یکی از شاخه‌ های مهندسی برق است که جدیدا در ایران مهندسی زیست پزشکی نامیده شده است.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی ربات دست

هدف این رشته حل مشکلات پزشکی و فیزیولوژیکی انسان با بهره گیری از تکنیک‌های مهندسی، مخصوصا مهندسی برق و مکانیک می باشد. حوزه کاری متخصصین این رشته طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی، تعمیر و نگهداری تجهیزات پرشکی، پردازش تصاویر پزشکی، هوش مصنوعی، پردازش سیگنال پزشکی می باشد.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی در تمامی گرایش ها

مهندسی پزشکی دارای پنج گرایش کلی

بیوالکتریک،

بیومکانیک،

بالینی،

بیومواد

و مهندسی بافت می باشد.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیوالکتریک

گرایش بیوالکتریک در مهندسی پزشکی به جنبه الکترونیک و طراحی و ساخت دستگاه های مهندسی پزشکی، همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستانی خواهد پرداخت. همچنین پردازش سیگنال پزشکی و پردازش تصویر پزشکی از ابزارهای مهم دست متخصصین این گرایش از مهندسی پزشکی برای تشخیص علائم بیماری و طراحی دستگاه می باشند.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیومکانیک

شاخه بیومکانیک از رشته مهندسی پزشکی به استفاده از مکانیک کلاسیک در زمینه‌های علوم زیستی می ‌پردازد. استفاده از قوانین دینامیک جامدات برای تحلیل ‌های حرکتی، دینامیک سیالات برای ارزیابی جریانهای درون محیطهای زیستی، ترمودینامیک و انتقال حرارت برای تحلیل رفتارهای سلولی و انتقال مواد و جرم بین موجود زنده و محیط و رباتیک برای خلق وسایل تشخیصی و درمانی جدید نیازمند درک مسایل محیطهای زنده از زاویه مهندسی است. پیشرفت در این شاخه به ساخت قلب مصنوعی، دریچه‌های قلب، مفاصل مصنوعی، ارتروزها و پروتزها، ابزارهای کمکی تشخیصی و جراحی منجر شده است.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیومواد

گرایش بیومواد در مهندسی پزشکی به بررسی استفاده از مواد گوناگون مصنوعی و طبیعی در ساختار اندام و اعضای مصنوعی بدن می پردازد. به عنوان مثال جنس موادی که در ساخت دریچه میترال مصنوعی در قلب مورد استفاده قرار می گیرد باید به نحوی باشد که سیستم دفاعی بدن آن را به عنوان جسم خارجی تشخیص ندهد تا با آن به مقابله بپردازد.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی مهندسی بافت

در این شاخه از رشته مهندسی پزشکی تخصص در آناتومی، بیوشیمی و مکانیک سلول‌ها و ساختارهای درون سلولی برای درک بیشتر در فرایند بیماری و توانایی داخل شدن به بخشهای ویژه سلول لازم است. هدف این شاخه مطالعه و تهیه مدل‌های ایده‌آل از ماکرومولکول‌ها و ساختار سلولی است که منجر به درک بهتر پدیده‌های درون یاخته‌ای و همچنین فهم عمیق تر مکانیسم تأثیر عملکرد ناصحیح آن‌ ها در بروز حالات بیماری می‌ شود.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بالینی

گرایش بالینی در مهندسی پزشکی بیشتر روی آموزش کاربری دستگاه ها به کارکنان بیمارستان، پزشکان و حتی بیمارانی که می خواهند از دستگاه استفاده کنند به منظور بهینه سازی خدمات بهداستی و درمانی متمرکز شده است. هدف اصلی گرایش بالینی در مهندسی پزشکی، ترجمه تکنولوژی برای عوام و کاربران دستگاه ها می باشد. این گرایش از مهندسی پزشکی بیشتر به گرایش بیوالکتریک نزدیک می باشد.

بهترین موسسه انجام پایان نامه مهندسی پزشکی

موسسه مشاوریاب با کادری متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های تراز اول ایران (شامل دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شهید بهشتی و …) مفتخر است که بیش از ۷ سال به مشاوره و امور مربوط به انجام پایان نامه مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری در تمامی گرایش های مهندسی پزشکی اعم از بیوالکتریک، بیومواد، بیومکانیک و مهندسی بافت و توانبخشی مشغول است. شما دانشجوی عزیز می توانید با خیالی آسوده تمامی مراحل مربوط به مشاوره و انجام پایان نامه مهندسی پزشکی و انجام رساله دکتری مهندسی پزشکی خود را به کارشناسان ما بسپارید.

همکاران ما موظف هستند که شما دانشجوی عزیز را از بدو شروع به کار پایان نامه تا پس از انجام فرآیند دفاع به شکلی مطلوب همراهی و همیاری نمایند. تحویل گزارش های دو هفته ای و ماهیانه، توضیح گزارش و کد نوشته شده در هر مرحله از کار و برگزاری کلاس توجیهی کد پایان نامه از ویژگی های متمایز موسسه مشاوریاب نسبت به سایر رقبا است که ما را در زمان کم تبدیل به بهترین و قوی ترین موسسه انجام پایان نامه مهندسی پزشکی کرده است.

نرم افزارهای کاربردی برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی

نرم افزار متلب (MATLAB) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی :

این نرم افزار پرکاربردترین نرم افزار در زمینه انجام پایان نامه مهندسی پزشکی می باشد. سادگی کد نویسی، نزدیکی این زبان برنامه نویسی به زیان انسان، کاربرد وسیع آن برای پردازش سیگنال و پردازش تصویر در حوزه مهندسی پزشکی، این نرم افزار را به پرکاربردترین نرم افزار مهندسی پزشکی تبدیل کرده است. پایان نامه با موضوعات زیر در این نرم افزار به سادگی قابلیت کد نویسی و پیاده سازی را خواهند داشت:

  • پردازش سیگنال پزشکی و سیگنال های حیاتی در متلب
  • جداسازی سیگنال قلب جنین از سیگنال قلب مادر
  • آنالیز سیگنال ECG و استخراج ویژگی از آن در نرم افزار متلب
  • آنالیز سیگنال EEG و استخراج عمق خواب آلودگی در فرد
  • آنالیز سیگنال EMG و استخراج میزان فعالیت عضله فرد
  • آنالیز حوزه زمان و فرکانس سیگنال های پزشکی برای استخراج اطلاعات از آنها
  • تبدیل موجک و تبدیل هار با استفاده از نرم افزار متلب
  • پردازش تصویر پزشکی با استفاده از متلب
  • لبه یابی تصویر پزشکی با استفاده از نرم افزار متلب
  • بهبود رزولوشن و کنتراست تصاویر پرشکی
  • دیتکت کردن حرکت اشیا در ویدیو با استفاده از نرم افزار متلب
  • تشخیص تومور با استفاده از روش های پردازش تصویر
  • جداسازی فرد از پس زمینه با استفاده از نرم افزار متلب

نرم افزار پایتون (Python)

نرم افزار پایتون (Python) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی : نرم افزار پایتون هم مانند نرم افزار متلب یک نرم افزار محاسباتی می باشد با این تفاوت که سرعت اجرای برنامه در نرم افزار پایتون خیلی بیشتر از متلب است. نرم افزار پایتون بیشتر برای دنبال کردن تغییرات در ویدیو و انجام پردازش هایی که نیاز به اجرا به صورت زمان حقیقی می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ماژول های خیلی مهم این نرم افزار که در پردازش تصویر خیلی مورد استفاده قرار می گیرد ماژول opev-cv می باشد. این ماژول شامل توابعی برای پردازش تصویر می باشد که برای استفاده از این توابع کافی است که در پایتون آن تابع فراخوانی شود.

نرم افزار open-cv

امروزه نرم افزار open-cv برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی خیلی مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا در همه جاهایی که پردازش تصویر مورد نیاز باشد جای نرم افزار متلب را گرفته است. علت این امر سادگی نرم افزار و حجم کم آن، انجام پردازش ها به صورت زمان حقیقی می باشد.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی ادم

نرم افزار لب ویو (Labview)

نرم افزار لب ویو (Labview) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی :

نرم افزار لب ویو یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و گرافیکی است که در بسیاری از رشته‌ ها به ‌ویژه مهندسی زیست پزشکی کاربرد تخصصی دارد. نرم افزار لب ویو در واقع یک میزکار مهندسی بر پایه نمادهای گرافیکی مهندسی به جای زبان متنی تحت عنوان ابزارهای مجازی برای تجزیه و تحلیل سیستم ‌های اندازه گیری است. عمده کاربرد آن در تفسیر و تحلیل سیگنال‌ها است.

قابلیت‌ هایی که در این نرم افزار وجود دارد آن را قادر ساخته است تا محیط‌های بیولوژیکی، سیگنال های حیاتی به‌ ویژه قلب و مغز را شبیه سازی کند. از جمله استفاده‌ های نرم افزار لب ویو در مهندسی زیست پزشکی، می ‌توان به شبیه سازی تجهیزاتی چون ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)، اکوکاردیوگراف (تصویربرداری از قلب)، پالسی اکسی متر (سنجش اکسیژن خون)، الکتروشوک (اعمال شوک قوی به بیماران ایست قلبی)، الکتروکوتر (ابزار جراحی برای برش)، اسپکتروفتومتر، ماموگرافی، مانیتورینگ و اسپیرومتر و پردازش بیوسیگنال‌ها از جمله سیگنال‌ های مغزی، سیگنال‌ های قلبی، سیگنال ‌های عضله ای و سیگنال‌ های چشمی اشاره نمود.

نرم افزار فیلد دو (Field II)

نرم افزار فیلد دو (Field II) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی :

این نرم افزار یک تولباکس از نرم افزار متلب می باشد که برای تصویربرداری فراصوت پزشکی توسعه داده شده است. به وسیله نرم افزار field II می توان محیط تصویربرداری فراصوت شامل آرایه ارسال، آرایه دریافت، پاسخ ضربه ارسال و دریافت و بافت بیولوژیکی را پیاده سازی کرد. در نرم افزار فیلد دو (Field II) قابلیت پیاده سازی الگوریتم های تصویربرداری فراصوت پزشکی مانند الکورتیم تاخیر و جمع و الگوریتم مینیمم واریانس وجود دارد.

نرم افزار AnyBody

نرم افزار AnyBody برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی :

در بین نرم‌افزارهای موجود در زمینه ‌ی مدلسازی اسکلتی-عضلانی یکی از نرم افزار های تخصصی مهندسی پزشکی نرم افزار AnyBody می باشد. نرم‌افزار مدل‌سازی AnyBody به عنوان قوی‌ترین ابزار مدل‌سازی و شبیه سازی اسکله بدن می باشد. این نرم افزار همیچنین دارای قابلیت مدلسازی بخشی از اسکله بدن مانند مدلسازی یک دنده یا مدلسازی مهره ای از ستون فقرات بدن می باشد.

نرم افزار پروتئوس (Proteus)

نرم افزار پروتئوس (Proteus) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی :

پروتئوس نرم افزاری است جهت شبیه سازی ریزپردازنده ‌ها، ایجاد شماتیک و طراحی برد مدارهای چاپی یا به عبارتی دیگر، یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در شبیه سازی و طراحی مدارهای آنالوگ و دیجیتال است. پروتئوس به دو محیط ISIS و ARES تقسیم می ‌شود. بخش ISIS برای ترسیم و تست مدارهای الکترونیکی و بخش ARES برای تهیه نقشه ‌ی مدارهای تست شده در محیط ISIS است.

پایگاه های معتبر مقالات برای نگارش پایان نامه مهندسی پزشکی

پایگاه معتبر فارسی برای نگارش پایان نامه مهندسی پزشکی:

فصل نامه علمی پژوهشی مهندسی زیست پزشکی :

این ژورنال به صورت فصلی توسط انجمن مهندسی پزشکی ایران منتشر خواهد شد. حوزه های مختلف این ژورنال شامل پردازش سیگنال پزشکی، پردازش تصویر پرشکی، پردازش تصویر فراصوت، لیزر و صوت، مدلسازی سیستم های بیولوژیکی و کلا مباحث مربوط به دنیای مهندسی پزشکی می باشد.

پایگاه معتبر انگلیسی برای نگارش پایان نامه مهندسی پزشکی:

مهم ترین پایگاه های مقالات مهندسی پزشکی بر اساس اثربخش بودن، سطح مقالات و تعداد ارجاعات به صورت زیر دسته بندی می شود:

IEEE:

این پایگاه همان­طور که از نام آن بر می آید (موسسه ی مهندسین برق و الکترونیک آمریکا) به طور منحصر به فرد مربوط به مهندسی برق و پزشکی است و تمامی زمینه های آن را پوشش می دهد.

Springer:

این پایگاه نیز همچون الزویر تمامی زمینه های علم را شامل می شود که به تازگی مقالات با کیفیتی در زمینه ی مهندسی پزشکی در آن به چاپ می رسد.

Taylor and Francis:

این پایگاه متعلق به علوم مهندسی است که مقالات چاپ شده ی آن در ارتباط با مهندسی پزشکی از کارایی بالایی برخوردار است که تعداد ارجاعات به آن نیز بالاست.

Science Direct:

پایگاه الزویر نیز یکی از دیگر از مفیدترین منابع مقاله به حساب می آید که حوزه های مختلف علوم مهندسی، پایه، انسانی و پزشکی را شامل می شود.

 

نحوه نگارش پایان نامه مهندسی پزشکی

معمولا انجام پایان نامه مهندسی پزشکی در شش فصل نگارش می شود:

  1. مقدمه
  2. تعریف مسئله و پیش نیازهای تحقیق
  3. مروری بر مطالعات پیشین
  4. ارائه روش جدید پیشنهادی با انتخاب عنوان مناسب (برای پایان نامه)
  5. شبیه سازی
  6. نتیجه گیری و پیشنهادات

امیدواریم خواندن این مقاله مفید برای نگارش پایان نامه مهندسی پزشکی باشد.

در صورتیکه تمایل به سفارش انجام پایان نامه ارشد و دکتری مهندسی پزشکی و دارید با تکمیل فرم زیر تیم مشاوریاب در خدمت شما متقاضی گرامی می باشد

دیدگاه‌ها (0)

*
*