G-W06FWPH7Q5
مرکز مشاوره و راهنمایی انجام پایان نامه و سمینار

دسترسی رایگان به ساینس دایرکت

ساینس دایرکت

در این مطلب قصد داریم به طور مختصر به علت تشکیل ساینس دایرکت اشاره کنیم و سپس امکان داشتن اکانت ساینس دایرکت رایگان را بررسی کنیم.

ساینس دایرکت چیست؟

ساینس دایرکت (ScienceDirect) یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دیجیتال آنلاین در زمینه‌های علمی است. این کتابخانه محصول شرکت هلندی الزویر بوده و در حدود ۱۲ میلیون مقاله از ۳۵۰۰ ژورنال آکادمیک، ۳۴۰۰۰ کتاب الکترونیکی، کتاب‌های مرجع و دستنامه را شامل می‌شود (تا سال ۲۰۱۸). مقاله‌ها در چهار زمینه اصلی زیر ارائه می‌شوند:

  • علوم پایه و مهندسی
  • علوم زیستی
  • بهداشت
  • علوم اجتماعی و انسانی

دسترسی در ۳ بخش فهرست، چکیده و متن کامل وجود دارد اما به صورت عمومی نیاز به عضویت و پرداخت بر مبنای مطالعه pay-per-view دارد. برای اغلب مقالات چکیده به صورت رایگان ولی دسترسی تمام متن نیاز به عضو شدن یا پرداخت هزینهٔ مقاله دارد. بعلت تحریم‌های بین‌المللی، اکثر دانشگاه‌های ایرانی دسترسی به این پایگاه ندارند یا سطح دسترسی پایینی دارند؛ بنابراین بسیاری از دانشجویان ایرانی در دسترسی به ساینس دایرکت دچار مشکل هستند. جهت مرتفع کردن این معضل، سایت‌هایی جهت دانلود رایگان مقاله از ساینس دایرکت طراحی شده‌اند.

چه کسانی از دانلود مقاله علمی از پایگاه ساینس دایرکت بهره می برند:

خواه هدف از اکتشاف و تحقیق پیشبرد یک پروژه خاص یا رسیدن به یک نتیجه جدید برای ارتقا علم باشد، همه اینها نیازمند و وابسته به داشتن منابع مناسب علمی هستند. ساینس دایرکت (ScienceDirect) به عنوان یک راه حل هوشمندانه با ترکیبی از نشریه ها ومقاله های علوم پایه، فنی و پزشکی به کاربران خود این توانایی را می دهد که در تحقیق، آموزش و مطالعات خود موفق تر و موثرتر باشند.

جستجو و دسترسی به منابع مختلف در سایت ساینس دایرکت

داشتن اکانت ساینس دایرکت رایگان این امکان را برای شما پدید می‌آورد تا شما بتوانید تمام منابع موجود در سایت را دانلود کنید و از امکانات مختلف سایت بهره مند شوید. برای این منظور شما می‌توانید با ورود به پروفایل خود، منابع موجود را به تفکیک موضوع، نام نویسنده، نام مجله، سال انتشار مقاله یا کتاب و … جستجو کنید و پس از یافتن منابع مورد نظر خود آنها را به آسانی دانلود کنید.

با این وجود در صورتی که دسترسی به اکانت رایگان برای شما مقدور نباشد، می‌توانید با مراجعه به بخش مجلات با دسترسی آزاد از مقالات غیر پولی بهره مند شوید. سایت ساینس دایرکت صفحه‌ای را برای این مجلات اختصاص داده است که مخاطبان آن می‌توانند به آسانی با ورود به صفحه لیست مجلاتی را که نیاز به پرداخت هزینه برای دانلود مقالات ندارند، در اختیار داشته باشند.

عضویت در ساینس دایرکت

برای عضویت در سایت ساینس دایرکت به منظور دانلود کتب و مقالات موجود در سایت، شما می‌توانید با کلیک بر روی این آدرس کلیک کنید و یا عبارت sign in را در بالای صفحه انتخاب کنید. در صفحه مشاهده شده عبارت not registered را به منظور افتتاح حساب انتخاب کنید. شما می‌توانید با پر کردن فرم‌های مربوطه و انتخاب نام کاربری و رمز عبور مناسب برای خود، به عنوان عضوی از این سایت شناخته شوید.

شیوه های جستجو در سایت ساینس دایرکت

  • جستجوی سریع (Quick search)
  • جستجوی پیشرفته (Advanced search)
  • جستجوی تخصصی (Expert search)

جستجوی سریع در ساینس دایرکت (Quick search):

در صفحه اول این پایگاه امکان جستجوی سریع فراهم شده است. در این روش سه فیلد جستجوی All fields (کلیدواژه)،  Authors (نام نویسنده)، Journal or book title (عنوان نشریه یا کتاب) وجود دارد. می توانید جستجوی خود را به Volume (جلد)، Issue (شماره)، و Page (صفحه) نیز محدود کنید. برای جستجو بر روی کلید   کلیک کنید.

جستجوی پیشرفته در ساینس دایرکت (Advanced search):

با انتخاب گزینه Advanced Search وارد صفحه جستجو پیشرفته شوید. در این صفحه می‌توان یکی از گزینه‌های All, Journals, Books, Reference works را انتخاب و به ترتیب در کل محتوا، مجلات، کتاب‌ها و آثار مرجع جستجوی خود را انجام داد. با انتخاب هر گزینه امکانات جستجو و فیلدهای جستجو متفاوت است. جستجوی پیشرفته امکان جستجوی دقیق‌تری را فراهم و نتایج کاذب را به حداقل می‌رساند.

در قسمت Search می‌توان با استفاده از فیلدهای مختلف از قبیل Authors, Journal Name ,Title, Abstract جستجوی خود را در عنوان، چکیده، نام مجله و غیره محدود کرد.

Refine your search

در قسمت Refine your search با انتخاب گزینه Journals، امکان جستجو در مجموعه مجلات الزویر خواهید داشت. با انتخاب گزینه Books امکان جستجو در کتب این ناشر فراهم می‌شود.

با انتخاب گروه موضوعات علمی (Subject) جستجوی خود را محدود نمایید. اگر تمایل به جستجو در بیش از یک موضوع دارید با استفاده از کلیدهای Ctrl+click چند موضوع را باهم انتخاب نمایید. علاوه بر این، امکان محدود نمودن جستجو ازلحاظ دوره زمانی میسر است. در حالت معمول تاریخ جستجو از سال ۲۰۰۵ تاکنون تنظیم‌شده است که می‌توان این تاریخ را به‌دلخواه تغییر داد.

با انتخاب گزینه Journals، امکان جستجو در مجلات ساینس دایرکت فراهم می‌شود. علاوه بر امکاناتی که برای محدود کردن زمینه موضوعی و محدوده سالی وجود دارد، می‌توان نوع مقاله را مشخص کرد: اعم از اینکه یک مقاله review جستجو شود یا یک مقاله discussion و … .

با انتخاب گزینه Books، امکان جستجو در کتاب‌های الزویر فراهم می‌شود. در این قسمت نیز، امکاناتی برای محدود کردن زمینه موضوعی و محدوده سالی کتاب‌ها وجود دارد.

جستجوی تخصصی ساینس دایرکت (Expert search):

در جستجوی تخصصی، امکان فرمول بندیهای خاص و ترکیبی وجود دارد. مانند استفاده از پرانتز برای راهبردهای جستجوی متفاوت و ترکیب منطقی آن‌ها با عملگرهای بولی. همچنین امکان جستجوی تخصصی مجزا در مجلات و کتاب‌ها نیز وجود دارد.

عملگرهای جستجوی تخصصی ساینس دایرکت

And

برای ترکیب دو مفهوم است و درصورتی‌که بین دو کلیدواژه در عبارت جستجو قرار گیرد، رکوردهایی را بازیابی می‌کند که هر دو کلیدواژه را باهم داشته باشد.

Or

جهت ترکیب کلیدواژه‌های مشابه به کار می‌رود. رکوردهایی را بازیابی می‌کند که یک یا هر دو کلیدواژه را در خود داشته باشد.

And Not

برای جدا کردن و کنار گذشتن یک کلیدواژه به کار می‌رود و هرگاه بین دو کلیدواژه به کار رود، رکوردهایی را بازیابی می‌نماید که کلیدواژه اول را شامل و کلیدواژه دوم را نداشته باشد.

*

این کاراکتر در کلیدواژه مورد جستجو، جایگزین یک یا چند حرف می‌شود و کلیدواژه را با املای گوناگون آن‌ها بازیابی می‌کند. به‌عنوان‌مثال M*n کلمات Man و Men را بازیابی می‌کند.

!

با اضافه کردن این کاراکتر به پایان کلیدواژه‌ یا کلیدواژه‌ها، کلیه کلماتی که ازلحاظ املایی ریشه یکسانی با کلیدواژه مربوطه دارند بازیابی می‌شوند. مثال: با جستجوی کلیدواژه‌ی !Behav کلمات behavioural ,behaviour نیز بازیابی می‌شوند.

( )

در مواردی که از چند عملگر هم‌زمان برای جستجو استفاده می‌شود. و یا مقدم و مؤخر بودن این عملگرها برای نتیجه جستجویتان اهمیت داشته باشد استفاده می‌شود.

” “

زمانی که بخواهید یک عبارت دقیقاً جستجو شود از این عملگر استفاده می‌نماید. به‌عنوان‌مثال “VLSI Mulriplier”.

راهنمای سریع دانلود رایگان مقاله از ساینس دایرکت

ساینس دایرکت

در این صفحه می توانید جستجوی خود را بر اساس کلمه کلیدی مدنظر خود، نام نویسنده، عنوان ژورنال یا کتاب، شماره جلد، موضوع یا تعداد صفحات انجام دهید. به عنوان مثال ما در اینجا کلمه کلیدی Accounting به معنای حسابداری را در فیلد اول وارد کرده و جستجو را انجام می دهیم.

بعد از این کار لیستی از اسنادی که شامل کلمه کلیدی Accounting هستند؛ نشان داده می شوند که باید بر روی عنوان یکی از اسنادی که مدنظر دارید کلیک نمایید. با انجام این کار وارد صفحه مربوط به آن مقاله یا کتاب می شوید که در اینجا دو حالت وجود دارد:

  1. مقاله یا کتاب مدنظر شما Open Access است که یعنی به صورت رایگان می توانید آن را دانلود کنید. و برای این کار کافیست در صفحه سند مربوطه بر روی Download PDF کلیک و سپس آن را ذخیره نمایید.
  2. مقاله یا کتاب مدنظر شما نیاز به دسترسی و اکانت ویژه یا در واقع پرداخت هزینه دارد که برای دانلود رایگان مقاله از ساینس دایرکت در این حالت، باید به سراغ دو لینک موجود در آن صفحه برویم. یکی آدرس url و دیگری آدرس doi مربوط به آن مقاله یا کتاب می باشد.

دانلود رایگان مقاله از ساینس دایرکت

جهت دانلود رایگان مقاله از ساینس دایرکت ابتدا صفحه مقاله در سایت Scienceditrect.com را باز کرده و لینک مقاله را کپی کنید:

ساینس دایرکت

سپس وارد صفحه اصلی سامانه جامع ایران پیپر (به آدرس https://iranpaper.ir) شده و در تب “لینک مقاله، فصل کتاب یا doi”، لینک مقاله ای که کپی کردید را paste کنید. سپس بر روی دکمه بررسی کلیک کنید.

سخن آخر

مشاوریاب ارائه کننده خدمات حرفه ای ترجمه انگلیسی به فارسی و بالعکس به جامعه علمی کشور می باشد که در این راستا از وجود مترجمان حرفه ای در تمامی حوزه ها بهره می برد. ترجمه مقاله، کتاب و ترجمه سایر متون تخصصی توسط مترجمان مشاوریاب انجام و پس از بررسی و اطمینان از کیفیت فایل نهایی به مشتری تحویل داده می شود. تمام خدمات مشاوریاب به صورت آنلاین و از طریق وب سایت مشاوریاب انجام می پذیرد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*